2022. január 27., csütörtök

Csodaszép írás - csodaszép élet. Hajléktalanul. /Idegen toll.../

 Nem sokszor tettem itt közzé mások írását (vagyis de...!). Ezúttal elszoruló torokkal, ezt a szomorú és mégis felemelő írásművet teszem közzé. 

Csodaszép írás - csodaszép élet. Hajléktalanul.

 Andrea 

Úgy tűnik, hogy itt a vège! Kilakoltatnak minket az önkormànyzati örökbèrleti lakàsunkból! Megpróbàltunk mindent, de minden kompenzàció nèlkül utcàra kerülünk! Nehèz! Ahhoz, hogy ne essek szèt a teljessèg igènye nèlkül összegyüjtöttem azokat a helyeket ahol aludtam màr! Minden ötletet, a legvadabbakat is örömmel fogadunk!

"Ahhoz, hogy ebben az új helyzetben egyben maradjak, ne essen szèt kedv, tudat, es holnap vàràsa se jeges fèlelem legyen arra gondoltam összeszedem hol is èltem eddig, de túl kevèsnek, sablonosnak tűnt egy telesen leradírozott jelenben, ahol se pènz, se paripa se fegyver, utcàra kerülünk na!

Megtettünk mindent amit jogilag, szavakkal, legàlisan, vagy Nokiàs dobozzal lehetsèges ès mègis győzőtt a làthatatlan vàgy, egy ismeretlen, aki pont itt szeretne a parkolhatatlan belvàrosban az ablakàból  Bajcsyt takaró fàkra nèzni, ès egy jó slukkot szívni a körfolyosón a belső udvarra nèzve, ahol csend ès viràgillat volt mindig! 1500 napot èltünk itt, mi ez a múlthoz ès a remèlt jővőhöz kèpest! A kisszobàban töltött munkaóràk szàma 1800, aminek talàn 1%-a volt teher a többi jó idő volt! Hànyszor tettem meg a kèt emeletet a màrvvànylèpcsőn cekkerrel, vagy topànkàban színhàzból hazafelè jövet, na az megszàmlàlhatatlan!

Baràtok, városok Barcelonàtól Bècsig, Pècstől Ózdig, albèrletek az újpalotai lakóteleptől a Hàrmashatàrhegyig, lànylakàsok Zuglótól, a Tàtra utcàn àt egèszen a tàncteremnyi Dózsa György úti szobàig! Megtanulni együtt lakni, èlni a Falk Miksa utcàtól Gödig! Megtapasztalni teret, kertet, ès szűkössèget! Kiülni a màtrai kertbe ès elbódulni a nehèz levegòtől!

 Nèzzük, hol is aludtam eddig?

Templom sekrestyèjèben, fegyveres őrrel vèdett villàban, a toscanai templomromban ahol hàzasodni szerettem volna mindig! Èbredtem a brassói főpàlyaudvaron földön, ahol a hàlózsàkomból kilógott a hosszú copfom benne piros szalaggal és a helyiek, hisz ez egy làny felkiàltàsa utàn kaptunk kenyeret frissen sütött miccset a kantinostól! Aludtam àllva belső Kínàban, ahol annyan szàlltak fel az újèvre utazók, hogy vàll a vàllnak a zökkenőknèl se dőltünk, vagy ugyanitt hàlókocsiban, ahol 30 literes vas teáskannàból tűzforró vizet öntöttek órànkènt a tèsztàs dobozainkra! Laktam rizspapír ablakú kollègiumi szobàban,  

Ó, ès a berlini kollègium, ahol 17 èvesen zavarba ejtett a koedukàlt fürdő, egy csupasz ès egy szőrös fenèk vàltakozva a zuhany alatt- Bent ragadtam ès ott aludtam màr színhàzi öltözőben, vagy a Pèterfy kórhàz orvosi könyvtàràban, ahol rànk zàrta a nagykaput a portàs, ès könyvekből csinàltunk pàrnát! Munkamàniàból 8.kerületi alapítvànynàl, kertvàrosi mentàlhigiènès központban, àpolókènt kórhàzi ügyeletben. Autóban spórolàsból utazàskor, vagy lakókocsiban kènyelmesen. Kórhàzban mozdulatlanul, amikor a gerincműtètemre vàrtam, vagy anyakènt hónapokat egy gyerekosztàlyon.

Csillagos èg alatt hegyen, tengerparton, sàtorban erdőben, tengerszemnèl, rèten legelő tehenek mellett! Magashegyi kabanàban priccsen, ahol reggelre minden ehetòt elvittek a kecskèk! Kukoricagórèban, szalmabàlàkon, török kamionos fülkèjèben, veszèlyèrzet nèlkül, aki nèpdalokat ènekelt  ès parfümökkel ajàndèkozott meg amikor egy hatàrhoz èrtünk ès elbúcsúztunk! Fesztivàlokon kint ès bent, lent ès fent!

Nyertes pàlyàzatokkal, vagy tantermi színhàzzal tokaji szőlőben,  egy felújított kastèlyban egymàst kergetve szobàkon àt, ahol, nem volt màs vendèg ès èrtünk kinyitottàk! A müncheni olimpia faluban, ahonnan nagyapàm is jàrt sok èvvel azelőtt és egy ersenyőt hozott nekem! A Fővàrosi nagycirkusz öltőzőjèben trombitàs nagyapàmmal, ès vadlesen az apai nagyapàmmal! Debrecenben a nagyerdőnèl, ahol az unokabàtyàm megunta, hogy ràm kell vigyàznia 3 èvesen ès a babàmmal a nagyszekrènybe zàrt, ahol èn jót aludtam.   A gödi cigànyvajda hàzàban, ahol a betonpadlón hófehèr bőrgarnitúra volt ès mikor beköltöztünk a garàzaból àtalakított konyhàban egy egèsz óvodàs csoport tudott kergetőzni! Egy óvodàból àtalakított szolgàlati hàzban, aminek 4 kijàrata volt és ott maradt egy mini wc is.

Függőàgyban aludtam Amszterdamban egy hajón, teherszàllítón a Fekete tengeren, ahovà a hajóskapitàny csempèszett fel! Görög szigetek között hajózva èjszakàra bèrelt kabinokban.Tàborban, ahol harminc heringhènt aludtunk egy padlàson, vagy  görög nyaralàson pincèben, ahol egy disco volt felettünk! Szentpètervàron egy forróra fűtött szobàban, ahonnan ha kilèptem azonnal belèmfagyott a szusz, vagy Balin, ahol a szoba ajtajàt kinyitva a pàratartalom miatt azonnal zuhanyszerűen lett minden ruhàm vizes. Lengyelorszàgban a hótorlasz miatt napokig nem lehetett kijönni a hàzból, a Toscana- i közèpkori fogadó kandallója előtt aludni egy időutazàs volt!

Vigyàztam Rózsadombi villàra, pècsi üveghàzra, pogàri nagylakàsra. Aludtam szobànyi àgyban Tunèziàban ès a Libiai haràrnàl földön szőnyegbe burkolódzva. Sivatagban, ahol elèrtem a csillagokat. Ringatott vitorlàs, robogott  vonat hàlókocsija Velem ès a hàrom hónapos kislànyommal a tenger felé, ahol először aludtunk àt majd egy èjszakàt. Puha takaróval kontinenseket szelt àt repülő, ès a Velencèbe tartó buszon a közlekedő folyosón èdesdeden aludtunk hajnalig, csak a hàlózsàk alatt ott volt az a több kiló banàn, amiből pürèt csinàltunk! Laktam egyedül növènyekkel és óriàs  könyves polcok és tükrök között, kisebb ès nagyobb kommunàkban a vàros közepèn, vagy kis faluban, ahol hüzni kellett a vezet a reggeli mosakodáshoz a kútból, Nagyanyàm tisztaszobàjában nyàron is jól esett a dunna, tèlen reggelre kihült a kàlyha és senki sem akarta, hogy egy pillanatra is kidugja a làbàt a takaró alól!

A felnőttkor küszöbèn beköltöztem egy macskapisi szagú lakàsba, ahol a matracon operaàriàkat hallgattam èlőben ès terveztem a szèp jövőt. Albèrletek közül a cselèdszoba, ami konyhàból nyílt ès ablaka a körfolyosóra nyílt, estènkènt a baràtaim itt màsztak be a 10 nm- es szobàba, ahonnal reggel ugyanígy tàvoztak! Lànylakàskènt a 27 nm-es Tàtra utcai tèrben minden volt, fèny, terasz, fotel, àgy, könyvespolc, kàvèfőző, zuhany ès ruhàsszekrèny, mini konyhàval tejnek, bornak ès fagyinak elegendő hütővel! Mi kell még? Talàn a kapszulla hotelek nem vàgyott helyek, de cèlnak megfelelt, pihenni a màsnapi kalandok előtt!

Mi lesz most, mi van a kíhúzott szőnyeg alatt mèg nem tudom, talàn az örök vàgyam, hogy sose kènyelmesedjen el a gondolkodàsom ès legyenek ötleteim, terveim, engedjem be az újdonsàgot, erre ez most egy nagy feladat!"

Te küldted

Csodaszép írás - csodaszép élet. Hogyan tudunk segíteni valamiben is? Ölellek

Enter

Andrea 

Köszönöm! Most csak kiírnom kellett magamból az őrület helyett!

Enter

Te küldted

Végigolvastam, immár másodszor is. Köszönöm!

 


Nincsenek megjegyzések: