2008. november 3., hétfő

Hobó levele


Kedves Barátaim! Ismerősök és Ismeretlenek!
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

Elnézésüket kérem, hogy csak most jelentkezem pályamódosítási híreimmel, de a különböző egyeztetési és határidő problémák miatt csak mára alakult ki a hozzávetőleges ütemterv a következő időszakra, körülbelül egy évre.

A Hobo Blues Band három évtized alatt többször átalakult, most is ez történt. Nem oszlott fel, csak személyi változásokat kellett végrehajtanom. Ezeken túl vagyok. Bizonyos tagoktól megváltam és helyükre újak jöttek. Nyolcvanas évekbeli társaim közül néhányan szívesen visszatérnének a bandába, vagy legalább folytatni szeretnék a közös koncertezést. Ennek egyik első jele, hogy Deák Bill Gyulával közös lemezterveink vannak a 2009-es évre.

A lényeges változás az, hogy ezentúl – nemzedéki társaimhoz hasonlóan – sokkal kevesebb koncertet adok, melyeket évente egy-egy nagyobbszabású előadással zárnék Budapesten. Az évi 180-200 fellépés helyett a jövőben csak 10-15-ször játszom a zenekarral és ezekre koncentrálok. Színházi fellépéseimet és előadóestjeim számát nem csökkentem.
A következő jelentősebb HBB előadás a margitszigeti Szabadtéri Színpadon lesz tavasz végén a Bolondvadászat anyagából.

Lassan lejár a határidőm a Rolling Stones könyv második részének befejezésére, ezen dolgozom most. Félig készen vagyok az „Utcazenész” munkacímű monodrámával, mely a magyar rockzene 40 évét tekinti át. Közelgő bemutatási időpontjáról most tárgyalok a debreceni Csokonai Színházzal és egy budapestivel. Néhány dalszöveget már megírtam.

Jövőre hosszabb útra utazom Oroszországba és Szibériába, ahol a Gulag táborokkal összefüggő színpadi munkámhoz gyűjtök anyagot, valamint igyekszem felkeresni több tábort és múzeumot. A darab tartalmát kigondoltam, bizonyos jeleneteit meg is írtam, ám a Gulag folklór zenei és irodalmi dokumentumai még nem állnak rendelkezésemre, így a tervezett albumot csak visszatérésem után tudom összeállítani. A napokban találkozom egy túlélővel, akitől sok segítséget várok.

A HBB 30. születésnapjára szerettem volna készíteni egy 10 kilogrammos könyvet az eltelt évtizedekről, ám erre nem maradt időm. Ezt most bepótolom.

November végén megjelenik az „Apák rock and rollja” dupla DVD és dupla CD, így a „Bolondvadászat” könyvvel és duplalemezzel, valamint a tavaly decemberi „Senkifalvával”,
a „Csavargók Tízparancsolata” debreceni és Új Színházbeli bemutatójával pályafutásom talán legtartalmasabb évét zártam. Ide sorolhatom még az egy hónapot megcsúszott, 2009. január 16.-án sorrakerülő „Bolondvadászat” bemutatót is. Fellépéseim száma ebben az évben is meghaladta a 150-et.

Régóta éreztem, hogy ezt a gyönyörűséges „ámokfutást” előbb-utóbb be kell fejeznem. Ehhez a fantasztikus születésnapi koncert adta meg a lelki alapot. Olyan mennyiségű írásbeli elmaradásom van évek óta, hogy ezt a döntést nem halogathattam tovább. Van néhány dolog – a felsoroltakon kívül – amit csak én írhatok meg, az én kötelességem, közeledve az út vége felé. Nem halogathatom tovább.

Sajnos – bár nem érzem magam erre alkalmasnak – bele kell vágnom a Bolondvadászat filmforgatókönyvének megírásába is. „Hiába próbálod elhessegetni évek óta, más nem teszi meg helyetted.” – szembesített a feladattal Vidnyánszky Attila rendező barátom.

Ezeken kívül, később, de nem a távolabbi jövőben készíteni szerenék Jack Kerouac „Úton”-jából Bob Dylan magyarra fordított dalaival egy előadást és lemezt. Petőfi Sándor versei felé is közelítek, nem beszélve a szintén régóta halogatott József Attila „Szabad ötletek jegyzékéről”.

Három HBB albumtervem is van. A „Requiem a bluesért”, a „Vándorcirkusz” és a „Száz év vonaton”.

Ám mindezeknél fontosabb, hogy végre több időt tölthetek Családom körében, mert az itthoni „alkotás” ezt lehetővé teszi. (Képzeljék, szülői értekezletekre kell járnom. Szerencsére, Angéla kislányomnak eddig (!!!) még egyszer sem mondták az én tanulmányi éveim alatt többszázszor elhangzott mondatot: Küldd be apádat!)

Hát ezek a dolgok várnak rám a „szünetben”.

Annyi szeretetet és toleranciát kaptam a Közönségtől az eltelt évtizedekben, valamint annyi tervem és feladatom, sőt kötelességem van, hogy eszemben sincs abbahagyni a zenélést, mint azt fentebb olvashatták.

Kérem Önöket, továbbra is tartsanak meg Szívükben és Emlékezetükben!


Szeretettel üdvözli Mindannyiukat
Hobo
(A kép illusztráció - legkedvesebb régi Truck-om képe, régóta ide kívánkozik... Semmiféle utalás Hobó és a Truck állapota között! )

Nincsenek megjegyzések: